Zasedání poroty proběhlo, zbývá CENA VEŘEJNOSTI


Soutěž KALENDÁŘ 2024 se blíží do svého finále. Porota již vítěze určila. Ale stále je možnost soutěž ovlivnit. Do 8. května je možnost hlasovat v kategorie CENA VEŘEJNOSTI. Nezapomňte, každý hlas se počítá!



Hlasování veřejnosti je spuštěno - podpořte jedním klikem svého favorita


Od 8. dubna do 8.  května je spuštěno hlasování v kategorii CENA VEŘEJNOSTI. V letošním roce je přihlášeno 66 kalendářů. Kalendář, který dostane nejvíce "kliků" se stane vítězem této kategorie. Podpořte svého favorita, každý hlas se počítá.



Soutěž KALENDÁŘ 2024 prodlužuje uzávěrku


Uzávěrka soutěže KALENDÁŘ 2024 se nezadržitelně blíží. A vzhledem k tomu, že nám do uzávěrky vstupují Velikonoce, tak se termín uzávěrky posouvá na čtvrtek 4. dubna. 

Přejeme veselé Velikonoce a šťastnou ruku při vyplňování přihlášky.



SOUTĚŽ KALENDÁŘ 2023 ZNÁ VÍTĚZE


Ve středu 26. dubna proběhlo slavnostní vyhlášení a předání diplomů. Gratulujeme vítězům a děkujeme všem účastníkům soutěže. 

Seznam vítězných kalendářů je k nalezení zde.

 



HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI V SOUTĚŽI KALENDÁŘ ROKU 2023


Soutěž KALENDÁŘ 2023 se blíží do svého finále. Přihlášky jsou uzavřené a nyní zbývá vybrat vítězné kalendáře. A protože nechceme nechávat vše jen na naší porotě, tak jednou z cen o kterou se bojuje je CENA VEŘEJNOSTI. Kalendář, který dostane nejvíce "kliků" se stane vítězem této kategorie. Od 17. března do 12. dubna budete mít možnost popořit svého favorita na stránkách soutěže. Každý hlas je důležitý!

 

 



Ročník 2023 právě startuje


Vážení příznivci soutěže KALENDÁŘ, 23. ročník soutěže právě startuje. 

Pochlubte se svým kalendářem na kterém jste pracovali jako jednotlivec, či jako skupina přátel, kolegoů... Těšíme se na všechny přihlášené kalendáře.

Přihlášku naleznete zde. Uzávěrka prací je 10. 3. 2023.



PF 2023




Poslední ohlédnutí za vyhodnocením soutěže KALENDÁŘ 2022




VÝSLEDKY SOUTĚŽE ZVEŘEJNĚNY


Minulý týden proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků k soutěži KALENDÁŘ 2022. Kalendáře, které zvítězily v některé z kategorií naleznete zde. Kalendáře, které ocenění nezískaly, ale dostaly se do užšího výběru naleznete zde.

Děkujeme všem účastníkům a gratulujeme vítězům!



Hlasování o CENU VEŘEJNOSTI ZAHÁJENO


Od 18. března do 18. dubna je možné hlasovat pro vašeho favorita v soutěži KALENDÁŘ 2022. V sekci HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI stačí vyhledat oblíbený kalendář a "odkliknout" váš hlas.



KALENDÁŘ 2022 aneb tištěné kalendáře neztrácí své kouzlo


Soutěž Kalendář 2022 je ve své polovině.

 

Jste firma, která vytvořila kalendář pro své zaměstnance a klienty?

Jste dobročinná organizace, která vymyslela kalendář jako představení své práce?

Jste město, které vytvořilo kalendář pro své občany?

Nebo jste se podíleli na tvorbě jakéhokoliv kalendáře pro rok 2022, který stojí za to?

 

Pak neváhejte a přihlaste své dílo do soutěže KALENDÁŘ 2022!

 

Termín uzávěrky je 17. 3. 2022.



Hlasování veřejnosti bylo ukončeno


Včerejším dne bylo ukončeno hlasování veřejnosti. Soutěž KALENDÁŘ 2021, tak zná vítěze ve všech kategoriích. Výsledky budou zveřejněné na webových stránkách 30. července. Děkujeme všem účastníkům a příznivcům naší soutěže!



Zasedání poroty k soutěži


Ve čtvrtek 24. června zasedala porota k soutěži KALENDÁŘ 2021. Předsedkyní poroty byla jednomyslně zvolena paní Helena Vonková. Zatím můžeme prozradit, že porota ocenila 9 kalendářů v 7 základních kategoricíh. A dále byl určen vítěz všech vítězů, který se bude pyšnit titulem VÍTĚZ GRAND PRIX. Hlasování veřejnosti je spuštěno do 15. července. 

Veškeré výsledky budou zveřejněny 30. července na stránkách www. kalendarroku.cz a www.reklama-fair.cz



Uzávěrka se blíží!


Soutěž KALENDÁŘ 2021 právě vstupuje do cílové rovinky. Do soboty 15. května je možné přihlásit do soutěže Váš jedinečný, neotřelý, nápaditý kalendář, na kterém jste pracovali, nebo spolupracovali. Stačí vyplnit přihlášku, zaslat dva výtisky kalendáře a pak už si jen držet palce, aby se právě Váš kalendář umístil na předních příčkách.

Pojďme společně ukázat, že klasický kalendář má stále své místo v našem digitálním světě!

 



Kalendář nemusí být pouze praktická věc, která pomáhá naší hlavě nezapomenout!


SOUTĚŽ PŘÍBĚHŮ A UMĚNÍ chce ukázat kalendáře jako estetický doplněk, naučnou/osvětovou pomůcku, dobročinný prvek nebo prostě jen bezvadný nápad, který se někdo rozhodl uskutečnit!

Přihlaste svůj kalendář pro rok 2021 do soutěže a pomozte nám ukázat, že kalendář nemusí sloužit pouze jako zápisník úkolů a povinností.

Těšíme se na všechny přihlášené práce a přejeme všem účastníkům mnoho štěstí.



VYHODNOCENÍ SOUTĚŽE KALENDÁŘ 2020


V pátek 30. října, došlo ke zveřejnění výsledků soutěže KALENDÁŘ 2020. V sekci NOMINACE jsou kalendáře, které se dostaly do užšího výběru. V sekci VÝSLEDKY je seznam vítězných kalendářů. Všechny kalendáře jsou k náhledu v sekci HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI.

 

Děkujeme všem účastníkům a gratulujeme vítězům!



VÝSLEDKY SOUTĚŽE


V úterý 6. října proběhlo zasedání poroty. Po pečlivém výběru rozhodli porotci o letošních vítězích v jednotlivých kategoriích. Výsledky k soutěži KALENDÁŘ 2020 budou zveřejněny 30. října na webových stránkách soutěže.

Děkujeme všem účastníkům!



KALENDÁŘ 2020 - vyhodnocení soutěže


Soutěž KALENDÁŘ 2020 se vrací zpátky! Vzhledem k mimořádným opatřením, která v březnu letošního roku nastala, jsme byli nuceni upravit termíny, které se vázaly k soutěži.

Vyhodnocení soutěže KALENDÁŘ 2020 proběhne následovně:

V první polovině října bude zasedat porota.

První týden v listopadu proběhne online vyhlášení výsledků.

Výstava soutěžních prací proběhne při veletrhu e-SALON, který se uskuteční 12. - 15. listopadu 2020.

Děkujeme všem účastníkům soutěže za pochopení a omlouváme se za komplikace, které v rámci letošního ročníku nastaly.

 



Odklad zasedání poroty


Vážení příznivci soutěže KALENDÁŘ 2020,

informujeme, že zasedání poroty se posouvá. O konání náhradního termínu zasedání poroty Vás budeme s předstihem informovat. Děkujeme za pochopení.



Přihlášky do soutěže jsou uzavřeny


Pátek 6. března byl posledním dnem pro podání přihlášek do soutěže KALENDÁŘ ROKU 2020. Děkujeme všem přihlášeným!



Soutěž KALENDÁŘ 2020 zná jména porotců


Přemysl Černý - jednatel Art-D-Grafický ateliér Černý, s.r.o.

Pavel Dufek - grafický designér a ilustrátor

Simona Janů - Product Marketing Manager Specialist Papyrus Bohemia s.r.o.

František Kavecký - šéfredaktor Novín pre grafický priemysel

Jakub Oth - Marketingový ředitel časopisu Marketing & Media

Tomáš Roreček - Ideamaker a copywriter v creative shopu RORECZECH s.r.o.

Zdeněk Sobota - prezident Svazu polygrafických podnikatelů

Petr Šálek - fotograf, držitel QEP

Stanislav Vaníček - marketingový manažer Koenig a Bauer

Helena Vonková - vedoucí oddělení marketingu, Národní divadlo v Praze

 



PRODLUŽUJEME termín pro doslání přihlášek


Termín pro přihlášení do soutěže KALENDÁŘ 2020 je posunutý na 6. března 2020. Do tohoto dne je možné registrovat kalendáře do soutěže. Neváhejte a využijte poslední týden, kdy je možnost kalendář do soutěže přihlásit!



Krásné Vánoce a úspěšný rok 2020




Začíná další ročník soutěže o "nej" kalendář


Se závěrem roku je již několik let spojeno vyhlášení začátku soutěže o nejhezčí, nejnápaditější, nejoriginálnější, nejefektivnější kalendář. Podíleli jste se na tvorbě kalendáře pro rok 2020? Pak neváhejte a přihlaste své dílo do soutěže KALENDÁŘ 2020!

Těšíme se na všechny přihlášené práce a přejeme všem účastníkům mnoho štěstí.



Seznamte se s vítězi soutěže!


CENA ZA FOTOGRAFII

Kalendář Libereckého kraje - Liberecký kraj

CENA ZA GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ

FLOWER FLAVOUR 2019 - PRESCO GROUP, a.s.

CENA ZA ORIGINÁLNÍ NÁMĚT A INOVATIVNÍ PŘÍSTUP ZPRACOVÁNÍ

SPEED - Canon CZ

CENA ZA KVALITU POLYGRAFICKÉHO ZPRACOVÁNÍ

Sleeping Beauties 2019 - FEDRIGONI

CENA ZA PODPORU SOCIÁLNÍ A SPOLEČENSKÉ ROLE – uděleny 2 první místa

Na titulní straně Barevný svět - Denní centrum Barevný svět, o.p.s.

Všechno je normální - Nadační fond Seňorina

CENA ZA PODPORU MLADÝCH TVŮRCŮ

Kalendář VOŠG a SPŠG 2019 - Vyšší odborná škola grafická a Střední průmyslová škola grafická

CENA ČASOPISU MĚSTA A OBCE

Veselá kola - Město Veselí nad Lužnicí

ZVLÁŠTNÍ CENA POROTY ZA SPOLEČENSKOU ROLI

Kostým na scénu! - Národní divadlo

STOLNÍ KALENDÁŘE

SOKOL VĚRNÁ GARDA - Formall CWS s.r.o.

CENA VEŘEJNOSTI 

Charitativní kalendář SDH MEČEŘÍŽ - OBEC MEČEŘÍŽ

GRAND PRIX

FLOWER FLAVOUR 2019 - PRESCO GROUP, a.s.

 



Vyhlášení soutěže již v úterý 9. dubna




SPUŠTĚNÍ HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI




Posledním dnem pro přihlášení do soutěže je pondělí 25. února




KALENDÁŘ 2019 zná jména porotců




Uzávěrka se blíží!




Opětovné varování ABF, a.s. před aktivitami podvodných firem


Společnost ABF, a.s. se distancuje od praktik firem International Fairs Directory, Expo Guide, MULPOR Company S.A., FAIR Guide, Construct Data, které nabízejí uveřejnění firemních údajů v internetovém katalogu veletrhů a vystavovatelů. Ačkoliv nabídka na uveřejnění údajů v katalogu se prezentuje jako bezplatná, po vyplnění a odeslání údajů přijde klientovi faktura na úhradu bezmála 1200 EUR za rok.  

 
Dále společnost  ABF, a.s. prohlašuje, že nikdy neudělila výše uvedeným společnostem souhlas k užívání či propagaci chráněných názvů či log veletrhů pořádaných ABF, a. s. a k oslovování jednotlivých vystavovatelů jménem pořadatele veletrhu.

 

Pověřujeme výhradně společnost CS katalogy s.r.o. ke sběru podkladů a tvorbě katalogu vystavovatelů a průvodce návštěvníka pro veletržní akce pořádané společností ABF, a.s.
Výše zmíněné společnosti udělujeme souhlas k užívání a propagaci chráněných názvů a log veletrhů a k oslovování jednotlivých vystavovatelů jménem pořadatele veletrhu.
 



ÚSPĚŠNÝ NOVÝ ROK


Vážení příznivci soutěže KALENDÁŘ 2019,

přejeme Vám mnoho štěstí a úspěchů v novém roce!



Startujeme další ročník


Soutěž KALENDÁŘ 2019 startuje 5. 12. 2018 v 15. hodin. Od této chvíle bude spuštěna přihláška do soutěže.

Těšíme se na všechny přihlášené kalendáře a přejeme všem účastníkům mnoho štěstí.



Výsledky soutěže KALENDÁŘ zveřejněny




KALENDÁŘE NA VELETRHU REKLAMA POLYGRAF




V pátek 11. května bude ukončeno hlasování veřejnosti




SPUŠTĚNÍ HLASOVÁNÍ POSUNUTO NA 6. DUBNA




ON-LINE HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI BUDE SPUŠTĚNO 4. 4. 2018




POSLEDNÍ DNY DO UZÁVĚRKY SOUTĚŽE




KALENDÁŘ 2018, soutěž začíná




Benefice kalendáře 2017 zviditelnila "Neviditelné lidi Univerzity Karlovy"


Slavnostní setkání vystavovatelů veletrhů REKLAMA POLYGRAF, OBALY a Event Day ovládla benefice vítězného kalendáře "Neviditelní lidé Univerzity Karlovy". Benefice proběhla dne 25. 4. ve spolupráci s Kontem Bariéry. Příběh malého Péti, v jehož prospěch benefice proběhla a jehož příběh si můžete přečíst zde, otevřel srdce dárců, kteří přispěli neuvěřitelnou částkou 32 500 Kč! Jmenovitě patří velké poděkování i obdiv zástupcům těchto firem:

 

  • 12 500 Kč - společnost Vink - Plasty, nový majitel vítězného kalendáře
  • 10 000 Kč - veletrh REKLAMA POLYGRAF
  • 5 000 Kč - společnost HSW Signal
  •  5 000 Kč - společnost Spandex SyndiCUT

 



Ministr kultury předal nejvyšší cenu v soutěži KALENDÁŘ 2017


Dne 24. 4. byly slavnostně předány ceny v soutěži příběhů a umění KALENDÁŘ 2017. Jejím hostitelem bylo letos Ministerstvo kultury za účasti ministra Daniela Hermana. Večerem opět provedla Daniela Písařovicová. Na její dotaz, zda má pan ministr v pracovně kalendář, odpověděl, že ano a to kalendář Univerzity Karlovy. Autorům téhož kalendáře vzápětí předal Cenu Grand Prix. Největšího aplausu zcela zaplněné Konírny Nostického paláce se ale dostalo teprve 9leté Štěpánce za její fotografie pro kalendář ZUŠ Mšeno. Celkem bylo přihlášeno 111 kalendářů. Kompletní výsledky.

 



Hlasování veřejnosti spuštěno!


Ve dnech 15. 3.-14. 4. 2017 probíhá hlasování veřejnosti o nejlepší kalendář roku 2017. Vedle vítězných kalendářů, které vybírá odborná porota, bude na základě vašich hlasů udělena i Cena veřejnosti. Hlasujte zde.



Uzávěrka přihlášek prodloužena do 3. 3. 2017!




Zeptali jsme se generálního ředitele Národního technického muzea Karla Ksandra


V soutěži Kalendář 2016 získal Cenu pro nejmladší talenty – ve fotografii Kalendář Národního technického muzea 2016. Zeptali jsem se generálního ředitele Národního technického muzea Karla Ksandra, v čem byl tento kalendář výjimečný.

 

V Národním technickém muzeu vydáváme kalendář každý rok. Sbírky muzea jsou bohaté a myslím si, že také fotogenické. Proto jsme rádi, když si návštěvníci mohou odnést „kousek“ našich sbírek formou fotografií v kalendáři domů a mít je na očích. Svým příznivcům kalendář rádi věnujeme, je možné jej i koupit v obchůdku muzea nebo objednat.

 

Každý rok si stanovíme jiný cíl, kalendáře mají pokaždé jinou koncepci. Kalendář NTM pro rok 2016 byl výjimečný tím, že tentokrát dostaly prostor fotografie studentů ze Střední průmyslové školy sdělovací techniky. Studenti měli možnost fotografovat expozice muzea a nebývale se jim podařilo zachytit exponáty a jejich detaily. Fotografie do kalendáře byly vybrány na základě soutěžních pravidel. Vznikl tak úspěšný kalendář, který představil naše sbírky netradičně z pohledu mladých nadaných očí, které mají blízko k technice. Toho si moc cením.“

 



Kalendář pomáhá ve spolupráci s Kontem Bariéry


Kalendáře přihlášené do kategorie SPORTOVNÍ KALENDÁŘ budou zařazeny do benefice na portále AUKRO v termínu 11.-21. 4. 2017. Výtěžek převezme Nadace Charty 77 − Konto Bariéry při slavnostním vyhlášení cen dne 24. 4. 2017.

 

Kalendář, který získá nejvyšší cenu, Cenu GRAND PRIX, bude rovněž zařazen do benefice ve prospěch Nadace Charty 77 - Konto Bariéry v rámci slavnostního večera vystavovatelů veletrhu REKLAMA POLYGRAF dne 25. 4. 2017.

 

I VAŠE POMOC MŮŽE VYKOUZLIT ÚSMĚV TAM, KDE CHYBÍ.



Ceny


Kromě hlavní ceny GRAND PRIX budou uděleny ceny v jednotlivých kategoriích a zvláštní ceny.

  • GRAND PRIX
  • CENA ZA FOTOGRAFII
  • CENA ZA GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA ORIGINÁLNÍ NÁMĚT A INOVATIVNÍ PŘÍSTUP ZPRACOVÁNÍ
  • CENA ZA KVALITU POLYGRAFICKÉHO ZPRACOVÁNÍ - cenu uděluje Svaz polygrafických podnikatelů
  • CENA ZA PODPORU CESTOVNÍHO RUCHU
  • CENA ZA PODPORU SOCIÁLNÍ A SPOLEČENSKÉ ROLE
  • CENA ZA PODPORU MLADÝCH TVŮRCŮ - cenu uděluje veletrh REKLAMA POLYGRAF

 

ZVLÁŠTNÍ CENY

  • KALENDÁŘ OBCE - cenu uděluje Svaz měst a obcí ČR
  • SPORTOVNÍ KALENDÁŘ - cenu uděluje Česká unie sportu
  • CENA ČASOPISU PRO MĚSTA A OBCE
  • CENA VEŘEJNOSTI - hlasování veřejnosti na webu soutěže

 

OCENĚNÍ KALENDÁŘ OBCE

Samostatnou oceňovanou skupinou jsou kalendáře přihlášené městy a obcemi, na jejichž tvorbě se mnohdy podílejí místní výtvarníci a fotografové. Kalendáře se tak stávají zprostředkovateli atmosféry daného místa, napomáhají rozvíjet cestovní ruch. Ve svém důsledku se tak mohou podílet na obnově participace občanů na rozvoji svého města nebo obce. Ten nejlepší získá ocenění Kalendář obce.



Kontakt


ABF, a.s. - člen Hospodářské komory České republiky, spolku SOVA ČR
Sídlo: Beranových 667, 199 00 Praha 9 - Letňany

IČO: 63080575

 

Korespondenční adresa: Dělnická 213/12, 170 00 Praha 7 – Holešovice

Česká republika
www.abf.cz

 

 


 

Obchodní a marketingový ředitel
Martin František Přívětivý
T: +420 225 291 126
M: +420 728 866 220
e-mail: privetivy@abf.cz 

 

Ředitelka veletrhu
Jana Nosálová Kálalová
T: +420 225 291 230
M: +420 602 229 017
e-mail: nosalova@abf.cz

 

Sekretář soutěže
Michaela Dunajská
T: +420 225 291 236
M: +420 724 225 752
e-mail: dunajska@abf.cz

 

Fakturace
Jiřina Nováková
T: +420 225 291 144
M: +420 739 003 139
e-mail: novakova@abf.cz 



Seznamte se s porotou soutěže Kalendář 2017


V již 17. ročníku soutěže příběhů a umění zasedne porota ve složení Karel Kerlický, vydavatel uměleckých publikací, nakladatelství KANT, Jan Sehnal, ředitel Vyšší odborné školy grafické a Střední průmyslové školy grafické v Praze, Alan Záruba, grafický designér, Alba Design Press, Helena Vonková, vedoucí oddělení marketingu Národního divadla v Praze, Miroslav Vojtěchovský, fotograf, František Kavecký, šéfredaktor Novín pre grafický priemysel a Zdeněk Sobota, prezident Svazu polygrafických podnikatelů. Více informací bude zveřejněno v následujících dnech.

 



Kalendář 2017 opět pod záštitou Ministerstva kultury


Stejně jako v letošním roce se soutěž i v roce 2017 koná pod záštitou Ministerstva kultury.

 



Katalog Kalendář 2016




Výsledky


GRAND PRIX

Kalendář Říčany, tužme se! 1910–1949

Přihlašovatel: Město Říčany

Za jednoznačně nejoriginálnější zpracování, provedení a nápad. Vtipné a hravé řešení evokující gramofonovou desku. Koncept přežil střídmost v ladění barev. Soulad grafiky, barevnosti a výběru papíru.

 

A / Ceny v kategorii STOLNÍ KALENDÁŘ

 

2. cena

Peopleless Life

Přihlašovatel: BastArt.cz

Za originalitu fotografií.
 

Cena za polygrafické zpracování

PF 2016

Přihlašovatel: LOGIK, s.r.o.

Za netradiční zpracování s využitím výseku a zajímavého celkového designu.

 

Cena časopisu PRO města a obce

Troubelice ve fotografiích Antonína Pekra

Přihlašovatel: Obec Troubelice

Za zajímavé využití místních motivů jako pohlednic a zapojení školní mládeže.

 

B / Ceny v kategorii NÁSTĚNNÝ KALENDÁŘ

 

Cena za inovativní přístup zpracování a originalitu

Kalendář Říčany, tužme se! 1910–1949

Přihlašovatel: Město Říčany

Za jednoznačně nejoriginálnější zpracování, provedení a nápad. Vtipné a hravé řešení evokující gramofonovou desku. Koncept přežil střídmost v ladění barev. Soulad grafiky, barevnosti a výběru papíru.

 

Cena za celkovou výtvarnou úroveň

CUBA 2016

Přihlašovatel: Z STUDIO, spol. s r.o.

Za využití speciální technologie hifi tisku k dosažení působivého efektu, ohodnocena též kultivovaná typografie.

 

Cena za vyjádření sociální role

Tichá místa 2016

Přihlašovatel: Tichý svět, o. p. s.

Porota ocenila kvalitní a působivé černobílé fotografie. Fotografie přežily i zásah grafika. Pro příště porota doporučuje odstranit rušivé čáry.

 

Cena za polygrafické zpracování

CUBA 2016

Přihlašovatel: Z STUDIO, spol. s r.o.

Za využití speciální technologie hifi tisku k dosažení působivého efektu, ohodnocena též kultivovaná typografie.

 

Cena Svazu polygrafických podnikatelů

Grafik Aleš Knotek 2016

Přihlašovatel: DEUS PARDUBICE s.r.o.

 

Cena Svazu polygrafických podnikatelů

Zodiac 2016

Přihlašovatel: GARAMON, s.r.o.

 

C / ZVLÁŠTNÍ CENY

 

Cena Kalendář obce

Kalendář Říčany, tužme se! 1910–1949

Přihlašovatel: Město Říčany

Za jednoznačně nejoriginálnější zpracování, provedení a nápad. Vtipné a hravé řešení evokující gramofonovou desku. Koncept přežil střídmost v ladění barev. Soulad grafiky, barevnosti a výběru papíru.

 

Cena Sportovní kalendář

HC Sparta Praha - kalendář 2016

Přihlašovatel: HC Sparta Praha

Za kvalitní zpracování kalendáře, který důsledně dodržuje komunikační linku. Kvalitní zpracování respektující korporátní design HC Sparta Praha.

 

D / ZVLÁŠTNÍ CENY POROTY

 

Cena pro nejmladší talenty – ve výtvarném umění

Školní kalendář Základní umělecké školy Mšeno 2016

Přihlašovatel: Město Mšeno

Porota oceňuje odvahu ZŠ. Porota doporučuje větší formát, aby lépe vynikly obrázky.

 

Cena pro nejmladší talenty – ve fotografii

Kalendář Národního technického muzea 2016

Přihlašovatel: Národní technické muzeum

Porota oceňuje příležitost danou mladým autorům.

 

E / Cena veřejnosti

My jsme ZOO Zlín

Přihlašovatel: Z STUDIO, spol. s r.o.

 

Fotografie z vyhlášení výsledků jsou k dispozici ve fotogalerii.



Nominace


 

V jednotlivých kategoriích byly na cenu nominovány tyto kalendáře:

 

Kategorie STOLNÍ KALENDÁŘ

Atmedia&Friends | Atmedia Czech s.r.o.

Troubelice ve fotografiích Antonína Pekra | Obec Troubelice

Nymburk v proměnách času III. | Město Nymburk

PF 2016 | LOGIK, s.r.o.

Peopleless Life | BastArt.cz

 

Kategorie NÁSTĚNNÝ KALENDÁŘ

Zazpívej, babičko, písničku | Obec Tvarožná Lhota

DAVLE na dobových fotografiích Josefa Dvořáka | Městys Davle

Kalendář Říčany, tužme se! 1910–1949 | Město Říčany

Roudnice nad Labem 2016 | Město Roudnice nad Labem

Krajina 2016 | QARA s.r.o., AUTHENTIC HS s.r.o.

Limitovaná edice kalendáře ZETOR 2016 | ZETOR TRACTORS a.s.

CUBA 2016 | Z STUDIO, spol. s r.o.

2016 Benešov nad Ploučnicí | Město Benešov nad Ploučnicí

Barvy Otrokovic | Město Otrokovice

Marie Plotěná pro Světlušku 2016 | Nadační fond Českého rozhlasu

Milan Grygar | ČGS a.s.

Držíme spolu 2016 | Asociace rodičů dětí s DMO a přidruženými neurologickými onemocněními ČR

My jsme ZOO Zlín | Z STUDIO, spol. s r.o.

Kalendář Národního technického muzea 2016 | Národní technické muzeum

12 plus 12 | DEBRA ČR

Tichá místa 2016 | Tichý svět, o. p. s.

Adolf Loos Plzeň 2016 | Plzeň - TURISMUS, p.o.

Hrady, zámky a tvrze v okolí Olšany | Domov Paprsek Olšany, příspěvková organizace

HC Sparta Praha - kalendář 2016 | HC Sparta Praha

Daniel Bidelnica 2016 | FO ART, s.r.o.

Gustav Klimt | SPEKTRUM GRAFIK a.s.

Peter Čanecký KOSTÝM 2016 | FO ART, s.r.o.

Grafik Aleš Knotek 2016 | DEUS PARDUBICE s.r.o.

Rájec-Jestřebí, město Jiřin a Kamélií | Město Rájec-Jestřebí

Zodiac 2016 | GARAMON, s.r.o.



Ocenění za Kalendář 2016 byla rozdána


Ve středu 11. května 2016 byly v rámci veletrhu REKLAMA POLYGRAF slavnostně vyhlášeny výsledky soutěže Kalendář 2016. Do 16. ročníku soutěže bylo přihlášeno celkem 142 kalendářů. Které byly letos nejlepší? Podívejte se na výsledky zde.

 

 



Pozvánka na vyhlášení výsledků soutěže Kalendář 2016




Hlasování veřejnosti spuštěno!


Ve dnech 25. 4.-5. 5. 2016 probíhá hlasování veřejnosti o nejlepší kalendář roku 2016. Vedle vítězných kalendářů, které vybírá odborná porota, bude na základě vašich hlasů udělena i Cena veřejnosti. Hlasujte zde.



Poprvé oceníme Kalendář obce


Samostatnou oceňovanou skupinou budou letos kalendáře přihlášené městy a obcemi, na jejichž tvorbě se mnohdy podílejí místní výtvarníci a fotografové. Kalendáře se tak stávají zprostředkovateli atmosféry daného místa, napomáhají rozvíjet cestovní ruch. Ve svém důsledku se tak mohou podílet na obnově participace občanů na rozvoji svého města nebo obce. Ten nejlepší získá ocenění Kalendář obce.



PF 2016




Základní informace


Předmět soutěže: Předmětem soutěže jsou vydané kalendáře pro rok 2016 pro tuzemské i zahraniční klienty v České a Slovenské republice.  

Cíl soutěže: Cílem soutěže je ocenit výjimečné práce - kalendáře a to nejen z pohledu vlastního polygrafického zpracování ale i z hlediska originálního návrhu či společenského poselství. V neposlední řadě si soutěž klade za cíl podpořit vlastní obor.

Soutěžní kategorie:

  • nástěnný kalendář
  • stolní kalendář

Kritéria hodnocení bez pořadí významnosti:

  • celková výtvarná úroveň řešení,
  • originalita,
  • inovativní přístup zpracování,
  • kvalita polygrafického zpracování,
  • společenský přínos (např. podpora sociální a společenské role, přínos pro rozvoj cestovního ruchu, podpora mladých tvůrců apod.).

Základní termíny:

  • 11. 1. 2016 - Datum vyhlášení soutěžní přehlídky
  • 01. 4. 2016 - Datum uzávěrky odevzdání soutěžních prací sekretáři soutěžní přehlídky elektronicky a osobně, kurýrem nebo poštou a zaplacení poplatku
  • 18. 4. 2016 - Datum konání hodnotícího zasedání poroty            
  • 25. 4. 2016 - 05. 5. 2016 - Datum hlasování veřejnosti na webových stránkách
  • 11. 5. 2016 - Datum vyhlášení výsledků soutěže v rámci veletrhu REKLAMA POLYGRAF 2016
  • 10. 5. 2016 -12. 5. 2016 - Datum výstavy soutěžních prací na veletrhu REKLAMA POLYGRAF 2016 v PVA EXPO PRAHA v Letňanech

Účastníci soutěže: Soutěže se mohou zúčastnit fyzické i právnické osoby, jednotlivci i autorské kolektivy.

Účastnický poplatek:

Základní

  • 1.000 Kč + DPH 21 % - Nástěnný kalendář
  •    500 Kč + DPH 21 % - Stolní kalendář
  • 1.200 Kč + DPH 21 % - Set (nástěnný + stolní)

Snížený

  • Zdarma - Neziskové organizace, samospráva, státní správa, akademické instituce

Slevy

  • 30 % sleva na každý další přihlášený kalendář v rámci jedné přihlášky

Poplatek je nutné uhradit dle soutěžních podmínek do uzávěrky přihlášek 1. 4. 2016 převodem na účet organizátora nebo hotově sekretáři soutěže. Podklady k platbě Vám budou zaslány odpovědním e-mailem po přijetí on-line přihlášky.



M.I.P. Group, a.s.

vyhlašuje soutěž

Kalendář 2016

V Praze, dne 11. 1. 2016

 

 

1. Vyhlašovatel a organizátor soutěže

 

 

1.1. Vyhlašovatel soutěže

Název: M.I.P. Group, a.s.
Adresa: Mimoňská 645, Praha 9 – Prosek, 190 00
IČ: 25666703
DIČ: CZ25666703

1.2. Organizátor soutěže

Název: ABF, a.s.
Adresa: Mimoňská 645, Praha 9 – Prosek, 190 00
IČ: 63080575
DIČ: CZ63080575

1.3. Sekretář soutěže

Jméno: Bc. Eva Pácaltová
Adresa: ABF, a.s., Mimoňská 645, Praha 9 – Prosek, 190 00
Tel.: +420 225 291 117
E-mail: pacaltova@abf.cz

 

2. Předmět a účel soutěže

2.1. Předmět soutěže

Předmětem soutěže jsou vydané kalendáře pro rok 2016 pro tuzemské i zahraniční klienty v České a Slovenské republice.

2.2. Účel a poslání soutěže

Cílem soutěže je ocenit výjimečné práce - kalendáře a to nejen z pohledu polygrafického zpracování ale i z hlediska originálního návrhu či společenského poselství. V neposlední řadě si soutěž klade za cíl podpořit vlastní obor.

 

3. Soutěžní kategorie

  • Nástěnný kalendář
  • Stolní kalendář

 

4. Způsob vyhlášení soutěže

Soutěž bude veřejně vyhlášena tiskovou zprávou, zveřejněním na webových stránkách www.reklama-fair.cz a dalším vhodným způsobem.

 

5. Náležitosti oznámení výsledků soutěže

Vyhlašovatel oznámí rozhodnutí o výběru nejlepších soutěžních prací v rámci slavnostního vyhlášení výsledků při veletrhu REKLAMA POLYGRAF 2016, vydáním tiskové zprávy a zveřejněním na webových stránkách soutěže následující den po slavnostním vyhlášení.

 

6. Účastníci soutěže

Soutěže se mohou zúčastnit fyzické i právnické osoby, jednotlivci i autorské kolektivy.

 

7. Požadované části soutěžní práce, obsah, grafická či jiná úprava

7.1. Přihláška do soutěže

7.1.1. Přihláška do soutěže

on-line přihláška na stránkách soutěže www.reklama-fair.cz.

7.1.2. Zaplacení účastnického poplatku

na účet č. 5085320005/4000, Expobank CZ a.s., bankovní poplatky spojené s převodem hradí plátce. Podklady k platbě budou zaslány odpovědním e-mailem po přijetí on-line přihlášky. Poplatek je možné uhradit rovněž osobně při předání soutěžních prací sekretáři soutěže.

7.2. Obsah soutěžní práce

7.2.1. Text

Textová část bude obsahovat stručný popis koncepce, stručný komentář vzniku díla, záměr. Rozsah max. 800 znaků včetně mezer ve formátu .doc.
Text bude využit pro prezentaci díla.

7.2.2. Grafická část

Grafická část bude obsahovat náhled titulní strany a jedné vnitřní strany ve formátu:
a) jpg, png či gif v rozlišení pro webové stránky soutěže
b) jpg nebo tiff v tiskové kvalitě

7.2.3. Dodání kalendáře

2 výtisky kalendáře budou doručeny na adresu organizátora.

7.3. Soutěžní práce

Soutěžní práce se stává majetkem vyhlašovatele za účelem publicity a prezentace soutěže.

 

8. Způsob odevzdání soutěžních prací

8.1. Přípustné způsoby předání soutěžních prací

8.1.1. Elektronicky - textová a grafická část soutěžní práce bude zaslána e-mailem sekretáři soutěžní přehlídky (viz 1.3.).

8.1.2. Poštou - 2 výtisky kalendáře budou zaslány na adresu organizátora (viz 1.2.) k rukám sekretáře soutěže, na obálce bude uvedeno: Kalendář 2016.

Kalendáře lze též odevzdat kterýkoliv pracovní den v týdnu v době mezi 08.00 hod. až 16.30 hod. sekretáři soutěžní přehlídky (viz 1.3.).

8.1.3. V případě odeslání soutěžní práce poštou či dodání na adresu organizátora musí být doručena sekretáři nejpozději v konečný den lhůty pro odevzdání (viz 12.2.). Odpovědnost za včasné doručení soutěžní práce nese soutěžící.

 

9. Kritéria hodnocení

9.1. Kritéria, podle kterých budou soutěžní práce hodnoceny, se stanovují bez pořadí významnosti následovně:

  • celková výtvarná úroveň řešení
  • originalita
  • inovativní přístup zpracování
  • kvalita polygrafického zpracování
  • společenský přínos  

 

10. Porota

10.1. Členové poroty

Členové poroty budou zveřejněni na webových stránkách www.reklama-fair.cz do konce ledna 2016.

 

11. Cena

11.1. Ceny

Podrobný popis jednotlivých cen na webu soutěže www.reklama-fair.cz.

 

12. Základní termíny

12.1. Datum vyhlášení soutěžní přehlídky: 11. 1. 2016

12.2. Datum odevzdání soutěžních prací soutěžícími

Datum odevzdání soutěžních prací sekretáři soutěžní přehlídky elektronicky a osobně, kurýrem nebo poštou a termín zaplacení poplatku do: 1. 4. 2016

12.3. Datum konání hodnotícího zasedání poroty

Datum hodnotícího zasedání poroty se stanovuje na: 18. 4. 2016

12.4. Datum hlasování veřejnosti

Datum hlasování veřejnosti na webových stránkách soutěže www.reklama-fair.cz se stanovuje na: 25. 4.-5. 5. 2016

12.5. Datum uveřejnění výsledků soutěže

Vyhlášení výsledků soutěže proběhne v rámci veletrhu REKLAMA POLYGRAF 2016 dne: 11. 5. 2016

12.6. Veřejné vystavení soutěžních prací

Nedílnou součástí soutěže je výstava soutěžních prací na veletrhu REKLAMA POLYGRAF, který se koná ve dnech 10.-12. 5. 2016 v PVA EXPO PRAHA v Letňanech.

 

13. Klauzule o akceptování soutěžních podmínek

13.1. Souhlas soutěžících se soutěžními podmínkami

Odevzdáním přihlášky vyslovují soutěžící souhlas se všemi podmínkami soutěže jakožto smlouvy a s rozhodnutími soutěžní poroty, učiněnými v jejich rámci a v souladu s nimi.

 

14. Klauzule o autorských právech a zveřejnění soutěžních prací

14.1. Autorská práva soutěžících

Odevzdáním soutěžních návrhů dávají soutěžící souhlas s bezplatným využitím soutěžních prací k výstavním a publikačním účelům, k zveřejnění soutěžní práce na internetu a ke zveřejnění kontaktu v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.

14.2. Svolení k užití autorského díla pro účely této soutěžní přehlídky

Soutěžní práce se stávají majetkem vyhlašovatele soutěže. Autoři udělují vyhlašovateli souhlas užít jejich autorská díla pro účely této soutěže. Užití autorského díla pro jiné účely, než byly uvedeny v těchto Soutěžních podmínkách, je však vázáno na výslovné svolení autorů.

14.3. Protokol o průběhu soutěžní přehlídky

14.3.1. Ze zasedání poroty pořídí sekretář, popřípadě jiná osoba pověřená předsedou poroty, protokol o průběhu soutěžní přehlídky, jehož správnost ověří svým podpisem všichni členové poroty a osoba zapisující.

14.3.2. Protokol o průběhu soutěžní přehlídky obsahuje zejména zápis z jednání poroty, seznam všech posuzovaných soutěžních prací, rozhodnutí o výsledcích, rozhodnutí o rozdělení cen včetně jeho zdůvodnění a prezenční listiny.

14.3.3. Protokol o průběhu soutěžní přehlídky spolu s rozhodnutím o výsledcích bude vystaven na webových stránkách soutěže www.reklama-fair.cz následující den po slavnostním vyhlášení výsledků a předání cen. Vyhlašovatel o této skutečnosti bude informovat všechny soutěžící i porotce e-mailem.



Odborná porota


  • František Štorm, tvůrce písma, typograf a grafik
  • Karel Kerlický, vydavatel uměleckých publikací, nakladatelství KANT
  • Jan Ságl, fotograf, průkopník barevné fotografie v Čechách 
  • Ondřej Kafka, grafický designér, Kafka Design, člen Unie grafických designérů
  • Václav Sochor, konzultant, PR agentura Bison & Rose
  • František Kavecký, Noviny pre grafický priemysel a webový portál Sign Invention
  • Zdeněk Sobota, prezident Svazu polygrafických podnikatelů

 


Seznamte se s členy odborné poroty

 

František Štorm, typograf, designer a grafik. V roce 1993 založil svou písmolijnu, v níž realizuje vlastní návrhy písem a historické abecedy významných písmařů; dosud vytvořil či produkoval asi 700 řezů. Působil jako pedagog v ateliéru Tvorba písma a typografie na Vysoké škole umělecko-průmyslové, v letech 2003-2008 byl jeho vedoucím. Publikuje a vystavuje v Čechách i v cizině, získal několik zahraničních a domácích ocenění. Je laureátem Ceny Revolver Revue za rok 2005.

 


 

Karel Kerlický, vydavatel uměleckých publikací, nakladatelství KANT. Dlouhodobou záslužnou činnost Karla Kerlického v oblasti knižní produkce zaměřené na fotografii ocenila Asociace profesionálních fotografů České republiky udělením titulu „Osobnost české fotografie 2013 – za dlouhodobý přínos fotografii“.

 


 

Jan Ságl (* 1942 v Humpolci) patří k průkopníkům barevné fotografie v Čechách. Zabývá se jí od roku 1979 a už tehdy prokazoval legitimitu tohoto média navzdory většinovému přesvědčení o jedinečných výtvarných možnostech černobílého snímku. Veřejnost zná nejblíže jeho krajinářskou tvorbu: krajinu s pamětí, zkoušenou a využívanou lidmi, s obdělanými poli i zbytky zaniklých civilizací, kulturními vrstvami i změnami. Vedle krajiny vyhledává Ságl nenápadná zákoutí kulturních metropolí, zejména Paříže. Jako spolupracovník mezinárodních agentur a časopisů (Zeit Magazin, Smithsonian Magazine, Geo, National Geographic) je neustále na cestách. Jeho volná tvorba se vyvíjela v kontaktu s výtvarným děním, kterému byl nablízku jako fotograf ve výtvarných časopisech a později do něj sám přispěl, se svou manželkou výtvarnicí Zorkou Ságlovou, účastí na výtvarné podobě koncertů psychedelických kapel. Po ruské invazi do Československa v roce 1968 se oba ocitli ve společenské izolaci a zvolili si pro sebe únik na venkov, kde se Ságlův smysl pro krajinu rozvinul naplno. Jeho výtvarné snahy byly do značné míry ovlivněny konceptuálními tendencemi, prvořadý pro něj ale byl výraz a kontext snímaného, nejen souhrnná abstrahující forma.

 


 

Ondřej Kafka (narozen 1972 v Praze), ředitel grafického studia Kafka Design, s.r.o., založil studio Kafka Design záhy po absolvování grafické školy v létě 1990. Od roku 1991 také vydává grafický časopis Font (v roce 2015 vyšlo již 144. vydání). Je spoluautorem publikace Logo & Corporate Identity a grafického blogu www.font.cz. Je jedním ze zakládajících členů Unie Grafického Designu, jíž je také tiskovým mluvčím.

 


 

Václav Sochor je konzultantem agentury Bison & Rose a zároveň jejím tiskovým mluvčím a vedoucím lektorem tréninkových programů mediálního vystupování. Je absolventem politologie na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a certifikovaným marketérem (CIMA). Během své dvacetileté praxe v předních tištěných i audiovizuálních médiích působil jako moderátor a redaktor BBC v Londýně (1996-2000) a pak v Praze (2001-2006), šéfredaktor zpravodajské stanice Českého rozhlasu Rádia Česko, publisher divize odborných titulů vydavatelství Economia, šéfredaktor odborných titulů Marketing & Media a Strategie. Byl prvním vedoucím redakce zahraničního zpravodajství televize Z1, kde později moderoval autorský pořad o marketingové komunikaci. V Českém rozhlase připravil a uváděl několik autorských pořadů o médiích a komerční komunikaci, na Radiožurnálu moderoval diskusní pořad Radiofórum. V České televizi působil jako moderátor pořadu Média a svět. Kariéru začínal v zahraniční redakci TV Nova, mj. jako válečný zpravodaj v Jugoslávii. Byl prvním šéfredaktorem oborového časopisu Barlife, programovým ředitelem mezinárodního reklamního festivalu PIAF. Zastupoval Českou republiku v Evropské vysílací unii (EBU). Je častým řečníkem na odborných konferencích a seminářích, lektorem vzdělávacích programů Aspen Institute Prague či hostujícím pedagogem na vysokých školách se zaměřením na mediální studia. Je autorem školských osnov průřezového předmětu Média a medializace pro MŠMT, kde působil i v projektu KREDO, který se zabývá strategií rozvoje českého vysokého školství. Specializuje se na krizovou komunikaci, media relations a koordinaci mezinárodních projektů v rámci sítě Burson-Marsteller.

 


 

František Kavecký, narozen 26. 4. 1969. Abslovent Strojníckej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave nastúpil v roku 1996 na pozíciu šéfredaktora časopisu Elektón + Zenit vo vydavateľstve Smena, kde pôsobil do roku 1998.

Od roku 2000 bol redaktorom časopisu Strategie na Slovensku, kde bol zodpovedný za rubriku signmaking. Výroba reklamy a polygrafia ostala jeho pracovnou témou až doteraz. Je redaktorom časopisu HSW info, šéfredaktorom Novín pre grafický priemysel a spolupracuje na projekte elektronického mesačníka Newsletter Sign Invention.

 


 

Zdeněk Sobota, prezident Svazu polygrafických podnikatelů, prezident POPAI CE a výkonný tajemník Sdružení dodavatelů pro signmaking. Zásadním způsobem se podílel na vývoji a formování českého trhu vizuální komunikace. Z odborných ocenění je mj. držitelem ocenění Marketér roku – Zlatý delfín, ceny za dlouhodobou komplexní realizaci projektů podporujících rozvoj výstavnictví.



Pro média